- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"já taky nejsem čárlí"..... i kdybych byl, Islám jsem neměl rád, nemám rád, a opravdu nevím co by se muselo stát, abych ho měl rád....
Autore, kde žijete? Že prý:
"Velmi varuji předtím, aby se z lidské tragédie nestal spouštěč extrémního násili, rasové nesnášenlivosti. Copak řešením problému je hermeticky uzavřít hranice?, potápět lodě s uprchlíky ?, či zavádět rasové předpisy?"
Vám opravdu nedochází, že ona lidská tragédie, o které tu ta vzletně píšete, je výsledkem extrémního násilí a nesnášenlivosti jako takové? Vy opravdu nevidíte, že tu dochází k zásadnímu střetu kultur? Že islám je dnes spíše nesnášenlivou a zločinnou ideologií než náboženstvím? Nechápete, že nám všem tu jde o krk, nebudeme-li se bránit a budeme-li pronášet takové bláboly, jaké jsem tu od vás teď četl? Jděte se vycpat se svou pseudotolerancí a pseudohumanismem. Raději otevřete oči a začněte používat hlavu na něco jiného než je nošení čepice.
Zase jeden moralista ...........
Shrňme to, je zde redakce satirického časopisu, který si dělá šoufky ze všech, Muslimů, Židů, křesťanů, prostě nic jim není svaté. V Evropě máme ale takové divné instrumenty, jako třeba policii, soudy a pod., dokonce i jakési vlastní zákony, šaria zde naštěstí zatím neplatí. Pokud se komukoliv něco nelíbí, nechť to řeší právní cestou. Ovšem zde si pár muslimů řeklo, že na stávající zákony v zemi, která je přijala, prostě kašlou a vyřídí to tak, tak je u nich doma zvykem, tak zde máme 17 mrtvých. Páterovi Halíkovi se ty vtipy satirického časopisu také nelíbí, takže pro to vraždění má plné pochopení. Howgh!
jste nechápavý demagog......to, že nemám v povaze urážet druhého a nelíbí se mně takové projevy ale naprosto neznamená, že souhlasím s vrahy a zločinci, jak jste naprosto hloupě na adresu pana Halíka napsal.....
Souhlasím s autorem, Halíka jsem nečetl, ale mohu doporučit článek politologa Semína na protiproudu, který definuje tentýž problém.
Článek pana Semína jsem si našel. Čekal jsem, že když tady mínusujete, doporučíte sluníčkový blábol, ale byl jsem příjemně překvapen. Pan Semín je sice proti karikaturám (já je považuji za stejnou trapnost, jako svého času bulvární články o I. Bartošové, ale v rámci svobody slova bych je nezakazovat), ale jinak s ostatním souhlasím do puntíku.
Třeba když pan Semín píše o svobodě slova, že ji měli politici hájit už tehdy, když první novináři nechtěli držet předepsaný multikulturní trend a chtěli psát o nebezpečích spojených s imigrací.
Nebo když píše, že mezi "zrádci" nacházíme i (evropské) církevní představitele. I když nejmenoval, tak tady si asi rýpnul přímo do Halíka.
Autor to napsal moc hezky, také jsem si všiml, že kvůli drobnému incidentu tady někteří nesluníčkoví začali zpochybňovat mírumilovnost islámu. Jen jsem čekal, že článek bude doplněn i fotografiemi z ideálního soužití se somálskou rodinou, kterou autor - vzhledem k jeho názorům - určitě nechal bydlet ve svém obýváku.
a víte co je ten hlavní problém - zešměšňování autorit je v podstatě průvodním znakem všech situací v kterých bylo dosahováno nějakého pokroku - satira a karikatury byly běžné například už ve starém Řecku a nebo Římské republice - dokonce i ranné císařství za Caesara bylo jeho karikatur plné.
Lze vcelku jasně vidět že se zákazem karikatur a požadavků na to aby autority nebyly zesměšňovány a karikaturovány byl provázen úpadek dané říše.
Kdy docházelo k Evropě k nějakému rozumnému pokroku? Ve středověku kde byla církev a panovníci prakticky neposkvrnitelnou autoritou? Jistě že ne.
Bylo to právě odmítnutí ultimátní autority církve a států co vedlo k v podstatě ke splnění zoufalé tisícileté snahy emulovat římskou říší... dokázalo to Britské impérium.
Bylo to odmítnutí církevních autorit během osvícenství které opět se vyznačovalo alespoň nějakým pokrokem.
Halíkovi by se možná líbilo kdybychom se vrátili do středověku a bezmezně obdivovali a církev a uctívali jeho boha - to by mu nad námi totiž dávalo moc. Jemu bude jedno jaký ten bůh bude.
Já nejsem Charlie Hebdo - ale podle mne má právo jím být kdokoliv chce, a má právo urážet, znesvěcovat a nerespektovat jakoukoliv autoritu která se mu zlíbí. A kdokoliv kdo by bránil někomu být a nebo sebeméně trestal kohokoliv kdo by chtěl být Charlie je můj nepřítel.
V evropě se nám povedlo zbavit se moci církve před staletím... není důvod se této vymoženosti vzdávat a ustopovat jiné "církvy" pro změnu tentokrát muslimské.
A to jste četl kde, prosím vás, že každý má právo urážet a znesvěcovat, co se mu zlíbí. Na to máte asi tak stejné právo, jako vraždit bezvěrce.
Smesujete dohromady (a nejste v tom sam) dve veci. Jednou je vyvrazdeni lidi vydavajicich a kreslicich nejaky karikaturni casopis a druhou je zda je vubec vhodne nejaky takovy casopis vydavat.
Kazda z tech veci se musi hodnotit zvlast.
Proc?
Protoze v ZADNEM pripade nam nesmi prijit na mysl, ze reseni, ktere pouzili islamsti radikalove je nejak omluvitelne nebo pochopitelne.
NE! Zadna ideologie si timto zpusobem nesmi brat zakon do svych rukou jen proto, ze se ji neco nelibi.
A pokud k necemu takovemu nejaka ideologie vede a vybizi, pak nema v civilizovanem svete co delat.
Jestli je takový časopis vhodné a nebo nevhodné vydávat - to je subjektivní názor.
Vy si třeba budete myslet že ne. Někdo jiný si bude myslet že to je nejen vhodné ale že to je nutné.
Pravdu nemáte ani jeden - protože to je absolutně subjektivní.
Na vaši otázku položenou v závěru článku odpovídám: ANO! Pokud chceme přežít, musíme proti pokusům o "násilné vniknutí" na evropská území použít násilí i my. Velkou chybou je, že už jsme se odnaučil zabíjet. Naši protivníci s tím však žádný problém nemají. A to nás může stát život, nebo svobodu. Volám tedy: "Do zbraně !!!"
Ale no tak, proč zase rovnou zbraně. Nestačí trochu upravit zákony?
Tak já nevím, osobně jsem podle měřítka diskutérů iDNESu asi totální "multikulti", ale právě svoboda projevu je něco, co by mělo být v demokracii chráněno maximálním způsobem, ne? Jak to řekl jistý Francouz už před více než 2 stoletími: Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale až do smrti budu hájit vaše právo to říkat. Jak vidno, Francie má v tomto dost dlouhou tradici.
Teď na tu tradici ale pomalu dojíždějí.
Nevím sice, kdo to řekl, ale je to pravda: Teorie je suchá větev, zelený je strom života.